Blogger Templates

Saturday, October 18, 2014

I'm Back!

Bismillah

Assalamualaikum w.b.t,

Lama sudah tak menulis di blog. Daripada bermula pengajian master-bercinta-putus cinta-tamat master-sambung belajar lagi-berkahwin-and now i'm pregnant. Panjang sungguh liku-liku hidup ini. Masa berlalu begitu singkat. Rasanya kena start menulis semula sebagai kelancaran dan latihan pada penulisan tesis. Masalahnya, idea penulisan tak ada. Berfikir bukan main banyak, tapi penulisan tak ada. Husband selalu kata, aku ni berfikir banyak sangat.. alamak..kan dah kena. Tapi bagi aku berfikir satu proses untuk menggunakan otak dengan sebaiknya. Tapi kalau asyik fikir sesuatu di luar jangkauan manusia tu parah sikit.

But, that is what happen to me. Fikir jauh sangat. Sedangkan Allah telah tetapkan diri seseorang itu pada tempat yang betul. So, jangan kecewa dan teruskan hidup ok. Ada hikmah Allah tetapkan kita dijalan ini.

Patah balik pada main penulisan. Semoga hari ini bermulanya sebuah episod penulisan diriku.

I'm back!!!

Husband yang kaki main takraw pergi Kerteh harini. Ada perlawanan. Hopefully dapatla johan.. amin..

Duduk sorang kat rumah sebab sarat preggy 7bulan. Tambah lagi nak kena buat proposal. Bukan sekadar buat, tapi kena siapkan. Harap dapat present before deliver baby. InsyaAllah.

###Pengajaran duduk rumah harini adalah cuba belajar untuk jadi matang. Matang dalam berfikir. Matang dalam mengurus rumah tangga. Matang dalam mengurus masa. Matang dalam membentuk diri menjadi seorang MAMA. insyaAllah.. semoga berjaya nur ilani :)


No comments:

Post a Comment