Blogger Templates

Wednesday, May 18, 2011

~C.i.N.T.a~

Cinta itu datang dengan tiba-tiba

Cinta itu indah

Cinta itu fitrah

Aku kagum dengan cinta

Cinta membuat diriku sejuk

Cinta membuat diriku bahagia

Cinta membuat diriku tersenyum sendiri

Cinta itu penawar bagi kepahitan

Cinta itu penyembuh bagi yang sakit

Cinta itu membuat diriku terkenang

Terkenang dengan nikmat-Nya

Terkenang dengan hidayah-Nya



Zikir dan selawat di bibirnya

Quran di tangannya

Hafalan di fikirannya

Raut wajah seakan Cina

Siapakah dia?

Muaallaf kah dia?




Subhanallah…

Indahnya ciptaan Tuhan

Sedetik rasa malu..

Jika benar muaallaf,

Aku malu sebagai Islam yang sudah lama bertapak di jiwa.

Hanya bertapak di jiwa tapi bukan di hati..

Malu dengan sikap tidak istiqamah ku

Aku juga seperti itu dulu

Namun kini?

Ke mana pergi mushaf tersebut di tanganku?




Cinta…

Ke mana melayang cintaku?

Dengan adanya diri mu,

Aku sedar

Aku perlu mencari cinta tersebut

Mengejar cinta tersebut

Terima kasih wahai insan..

Yang membuat ku sedar

Betapa aku hilang sesuatu yang amat besar dalam diri ku

Tak perlu berkata-kata

Cukup sekadar tingkah mu

Membuat diri ini terkesan

Membuat orang yang berakal berfikir




Cinta ku hadir dikala mata melihat

Cinta ku hadir dikala hati berdetak

Cinta ku hadir dikala akal berfikir

Cinta ku ini bukan cinta biasa

Cinta ku ini cinta yang suci

Cinta ku ini cinta yang sejati

Indahnya cinta ilahi...

No comments:

Post a Comment