Blogger Templates

Saturday, May 14, 2011

~KeGemiLangaN KembALi~


Assalamualaikum w.b.t

Teringat kenangan semalam.
Jam 3 pagi. Meleraikan segala. Dari hati ke hati seorang Perempuan...seorang Gadis...seorang Pemburu Cinta...

Alhamdulillah...Syukur pada-Mu Ya Tuhan dikurniakan dua orang rakan yang sangat supportive. Sangat memahami...


Kini hidupku mula terarah...Baru tersedar bahawa aku banyak lagha...alpa...jauh...
Namun asbab yang diberi pada ku untuk kembali pada-Nya sangat indah...banyak kenangan...banyak hikmah...
Aku kini lebih mengenali realiti hidup. Hidup yang bukan semestinya stereotaip..
Manusia yang banyak ragamnya...

Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa - bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal-mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia diantara kamu disisi Allah ialah orang yang paling taqwa diantara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal.
(Surah Al-Hujurat, 49:13)

Indahnya dunia ni kan???
Aku kini bahagia..Sangat bahagia...dengan hidayah yang Allah beri buat entah keberapa kalinya...Sesungguhnya Allah sangat memahami hambanya...Walaupun hambanya sering lupa..sering alpa..Namun Dia sering menantikan taubat hamba nya...

Terima kasih Ya Allah...

KINI...

Aku ingin mengembalikan kegemilangan hati ku...mengembalikan semula cahaya cinta-Nya dahulu...

Al-Quran (resam Uthmani) sebagai pendamping. Terutama senggang masa maghrib n isyak..

Al-Quran terjemahan yang 1st dibeli.Waktu tahun 1.Banyak yang aku belajar daripadanya. Tapi aku lebih lancar baca yang Uthmani. Quran ni banyak tanda2 pada terjemahannya yang aku buat. Ayat2 quran yang menyentuh hati. Sangat sayang..

Ni pula Ma'thurat. Baca lepas subuh n petang..Sebagai zikir harian. Kelebihan lain: sebagai pendinding dan keselamatan..

Buku ni pula ada macam-macam. Ni hadiah daripada Murabbiyah ku (Ukhti Hawa)..sebab aku nak hafal Juz Amma. Sekarang dah banyak yang aku hafal. Walaupun ada je yang tak lepas lagi..Sayang sangat buku ni..

Yang ni Buku Hadith Arba'in. Daripada hadith-hadith ni aku dapat menghayati setiap perkara yang berlaku dalam hidupku. Kaitkan hadith dengan hidup. Best! Antara hadith yang paling aku suka ialah Hadith 19 (Jagalah Allah, Allah menjagamu) dan Hadith 38 (Menjadi Wali Allah).
Ni pula adalah jadual mutabaah. Dengan jadual ni kita boleh pantau apa ibadah yang kita lakukan dalam hidup. Dengan jadual ni juga kita dapat ukur iman kita ni setakat mana. Menaik ke menurun ke. hehe...


Aku berharap sangat aku dapat lakukan yang terbaik dalam hidup aku..
Dan dapat mencapai cita-cita ku untuk bertemu yang Maha Esa.

Matlamat hidup...Mardhatillah.

Semoga setiap langkah hidupmu diiringi dengan redha Allah.. duhai Ilani...

Ameen..


Wassalam. ~Smile~




No comments:

Post a Comment